Grunnskolelærerutdanningen ved OsloMet hsr utviklet en ny vri på masteroppgaven. Hør podcast (nederst) fra Nokut.
Den entreprenørielle masteroppgaven går ut på å utvikle et nytt didaktisk produkt som 50% av masteren.
Fra egenomtalen:
Trenger egentlig masteroppgaven være et langt, skriftlig arbeid? I denne episoden forteller Tuva Bjørkvold fra OsloMet om en alternativ tilnærming de har utviklet for studenter i grunnskolelærerutdanningen. Studenter som velger en entreprenøriell masteroppgave bruker det de har lært på studieprogrammet til å utvikle et didaktisk produkt, som de tester systematisk i skolen. Vi får høre om hva studentene lager, om læringsutbyttet fra arbeidet, og om hvordan OsloMet veileder og vurderer denne masteroppgaven.
Ressurser:
-
-
- På OsloMets nettside om entreprenøriell masteroppgave finner du eksempler på tidligere oppgaver: uni.oslomet.no/entre/
- Artikkel om entreprenøriell masteroppgave i Utdanningsnytt: www.utdanningsnytt.no/bedre-skole-la…laerere/377207
- Forskningsartikkelen “En profesjonsrettet og forskningsbasert masteroppgave” i UniPed: doi.org/10.18261/uniped.47.4.4
-
https://soundcloud.com/nokutpodden/den-om-entreprenorielle-masteroppgaver