Samlet oversikt over nyheter og innspill om kriterier for tilsetting og opprykk til stillinger i UH-sektoren. Se også Nye kriterier og Tekster.
- Meritterte undervisere organiserer seg
- Undervisningens festtaler
- Inntil videre (opprykk OsloMet)
- Utredningsforskning
- Eksegese om karrierekriterier
- NOR-CAM & Frascati
- Innovasjon (på engelsk)
- Spør, da vel!
- LæringsarKItekt (opprykkskurs)
- Langsom vekst i krisetid
- Innspill til nye kriterier
- Overgangsordning (høringssvar fra Dosentforeningen)
- Interessant utviklingsarbeid
- Dosentstigen: Nye tilsettingsregler
- Dosentstigen: vedtak 04.06.24
- Universitet som folkehøgskole?
- Dosenten i Stortinget
- To grøfter
- Oppussingprosjekt i land.
- Scholarship of Teaching & Learning
- Programmatisk om utviklingsarbeid
- Organiske intellektuelle
- UH-kompass i nytt landskap
- Ny lærebok & studieplan = FoU?
- Nasjonal dosentskole?
- Flytte budsjettmidler fra F til U
- Krav om utviklingsarbeid
- Kvalitet i utviklingsarbeid
- F eller U?
- Opp av ei grøft – ned i den andre?
- Fra akademikk til praktisisme
- Garantisten
- Opp av grøfta! Profesjonsmelding 5/4
- Faglitterær krise?
- Kastes barnet ut med badevannet?
- Dosenstigen = B-kategori?
- Svikter verdigrunnlaget?
- Knape tdr & kunnskapsutvikling
- Et spørsmål om stipend
- Eksperimentelt utviklingsarbeid ..
- Ekstrem oppussing?
- Hagtvet om masseuniversitet
- Større klarhet som premiss
- Tre posisjoner
- Nomenklatur: Dosent eller docent?
- Opprykk til professorstigen?
- Finlese Frascati
- Ulik kompetanse – to karriereløp
- Kortfattet: Nye karrierestiger
- Faktisk leveranse fra krevende utviklingsarbeid
- Kvalitet & kvalifikasjon
- Kvalifiseringsveier
- Dobbeltutlysning til likestilte, men ulike karrierestiger
- Vi trenger dine innspill til endring i stillingskriterier!
- Bevissthetsnivå eller prosjektleveranse?
- Profilering
- Hva trengs?
- Er det godt nok? Dvs. mange nok?
- Fagdidaktiker og kurator i dataanalyse
- Profesjons-Ph.D ?
- Recognition, reward and evaluation
- Norsk fagspråk
- 2-400 veiledningstimer for Ph.D.
- Lære & bruke – Godt initiativ fra UiB
- Kvalitetsutvikling
- Forstå? Forandre?
- Liminalfasen, – en utfordring for Dosentforeningen?