Sidekart SiderAlle bidrag Emneknagger Eksamensordninger Nyhetsbrev Overgangsordninger Opprop Årsmøte 19.05.25 kl 16:45 Dosentene kommer. Nye blogger Dosentveien Digital dosent Institusjonsnivået Professorstigen Teori & praksis Veiledere & komiteer Forskjellen må utgjøre en forskjell Handlekurv Innledning til årsmøte i Dosentforeningen 2024 Kurs & konferanser ICITL 2025 OsloMet 5.-7. aug. Min konto Nettstedet Hva blir lest? Struktur for nettstedet Ny forskrift Faglig utvikling på ideplanet? Faglig utviklingsarbeid og yrkeserfaring Nøkkelformuleringer Om 1.lektor Om dosent Pedagogikk Stillingskriterier Nyttårsbrev 2025 Om foreningen Årsmøte 2024 Arbeidet på institusjonsnivå HVL/Dosentforeningen Digitalt utviklingsarbeid Innledning v/leder Tore Rokkan Om Zoom-møter Ordstyrer og referent Regnskap Til stede på stedet Bort herfra, det er mitt mål Digital organisering Detaljer/Drøfting (organisering) Digital drift - oversikt Journalistisk KI-støtte KI-tilpasning for Dosenstigen Konferansespor om KI for & i dosentstigen. Medlemskap og årskontingent Betale m/Vipps Teams | Medlemsskap Wordpress | Medlemsskap Multimodal nettside Notat 1, NMH Python: Trekke ut felt fra Excel-tabell Eksempel 2 Excel2HTML Eksempel 1 Foreningssaker Medlemsregister Nytt styre i Dosentforeningen. Organisering 2024/25 Styret 2024/25 Forslag styret 2024/25 Vedtekter Oppmøte Sidekart Tegne/fornye medlemsskap Tekster Til kassen Utviklingsarbeid xU: Eksperimentelt utviklingsarbeid Vipps Checkout Innlegg1. nyhetsbrev: Tegne medlemskap1.lektorene i sjukepleie2-400 veiledningstimer for Ph.D.Å ta kunnskapen i bruk ..Akademisk inflasjon?Alternativt nok?Analyse: 1 mill KI-dialogerarKItekt 2 – Fastere grepBære staurBare teknikk?Begrepsfeste erfaring: abduksjonBevissthetsnivå eller prosjektleveranse?BudskapsdisiplinClaude+Canvas=SantDialektisk pedagogikkDobbeltutlysning til likestilte, men ulike karrierestigerDosenstigen = B-kategori?Dosent på skraphaugen?Dosenten i StortingetDosentforeningens nettsider ~ 1 årDosentstigen: vedtak 04.06.24Drypp og rotbløyteEksamensdesign (fra ChatGPT)Eksperimentelt utviklingsarbeid ..Ekstern validitetEkstrem oppussing?En form passer ikke alle: Evaluering av kurs i høgskolepedagogikkEr det godt nok? Dvs. mange nok?Erfaring søker begrep: Vitenskapelig UEt spørsmål om stipendFagskole+Dosentstige=SantFaktisk leveranse fra krevende utviklingsarbeidFinlese FrascatiFlytte budsjettmidler fra F til UFlytte forskningsfronten?Forenkling, terskelkrav og variasjonFornye profesjonsutdanningerForske på utviklingsarbeidForskningens essens?ForskningsjuksForskyvninger i høyere utdanningForstå? Forandre?GarantistenGradmålerGradsinflasjon?Hagtvet om masseuniversitetHva trengs?Individuell kvalitet – Institusjonelt resultatJulebrev til DosentforeningenKastes barnet ut med badevannet?Khrono 12.04: Om DosentforeningenKI Studio mot UH-angst?KI-agenter vinner relativ autonomiKI-forsterket gruppearbeidKI-test i PostenKnape tdr & kunnskapsutviklingKort programerklæring (ordstabel)Kortfattet: Nye karrierestigerKrav om utviklingsarbeidKronikk: Meritter undervisningen, styrk karriereløpeneKunnskapsteknologi = identitetskrise?KvalifiseringsveierKvalitet & kvalifikasjonKvalitet i utviklingsarbeidKvalitetsutviklingLæringsarKItekt (opprykkskurs)Lange opprykkssøknader?Liminalfasen.Liste over medlemmer som kan bidra med veiledningMangler erfaring med Ph.D.-veiledningManus, Mens og lille MariusMer om veiledningNår F=UNettstedsbesøk: 3 første uker.Nomenklatur: Dosent eller docent?Norsk fagspråkNVA: Registrere utviklingsarbeidNye vinderOddmund Hoel: Både ogØkende interesseØkonomi & ansvaret for utvikling av utdanningOm ‘taus kunnskap’Om veiledning i dosentstigenOpp av ei grøft – ned i den andre?Opp av grøfta! Profesjonsmelding 5/4Opprykk til professorstigen?Oppussingprosjekt i land.Pappmaché (dette går ikke lenger)Pendelen svinger: Erfaring og praksis.Personvern & UH-digitaliseringProfesjons-Ph.D ?ProfileringProgrammatisk om utviklingsarbeidRecognition, reward and evaluationSlutten på begynnelsen ..SøkertallSosial kapital og innenfrablikketSpille på lagStabilt utviklingsarbeidSteven Jobs om utviklingsarbeidStørre klarhet som premissSvikter verdigrunnlaget?Teori & praksis – Nema problema?To grøfterTore på sporetTre posisjonerTsunami på veiTysk fagskole .. og litt norskUH overlever, men ikke uforandretUH-kompass i nytt landskapUlik kompetanse – to karriereløpUnder/forståttUndervisningens dramaturgiUniversitet som folkehøgskole?Utdanningsmonopol for fallUtvikling, innovasjon, anvendt forskning ..Utviklingsarbeid i lærerutdanningUtviklingsarbeid i medvindVeileder, veiledet og villedet ..Veilederklynger?Verdigrunnlag & operasjonaliseringVerdinettverkVi trenger dine innspill til endring i stillingskriterier!