Samlet oversikt over nyheter og innspill om kriterier for tilsetting og opprykk til stillinger i UH-sektoren. Se også Nye kriterier og Tekster.
- Forenkling, terskelkrav og variasjon
- Fagskole+Dosentstige=Sant
- Erfaring søker begrep: Vitenskapelig U
- Dosent på skraphaugen?
- LæringsarKItekt (opprykkskurs)
- Dosentstigen: vedtak 04.06.24
- Universitet som folkehøgskole?
- Dosenten i Stortinget
- To grøfter
- Oppussingprosjekt i land.
- Programmatisk om utviklingsarbeid
- UH-kompass i nytt landskap
- Flytte budsjettmidler fra F til U
- Krav om utviklingsarbeid
- Kvalitet i utviklingsarbeid
- Opp av ei grøft – ned i den andre?
- Garantisten
- Opp av grøfta! Profesjonsmelding 5/4
- Kastes barnet ut med badevannet?
- Dosenstigen = B-kategori?
- Svikter verdigrunnlaget?
- Knape tdr & kunnskapsutvikling
- Et spørsmål om stipend
- Eksperimentelt utviklingsarbeid ..
- Ekstrem oppussing?
- Hagtvet om masseuniversitet
- Større klarhet som premiss
- Tre posisjoner
- Nomenklatur: Dosent eller docent?
- Opprykk til professorstigen?
- Finlese Frascati
- Ulik kompetanse – to karriereløp
- Kortfattet: Nye karrierestiger
- Faktisk leveranse fra krevende utviklingsarbeid
- Kvalitet & kvalifikasjon
- Kvalifiseringsveier
- Dobbeltutlysning til likestilte, men ulike karrierestiger
- Vi trenger dine innspill til endring i stillingskriterier!
- Bevissthetsnivå eller prosjektleveranse?
- Profilering
- Hva trengs?
- Er det godt nok? Dvs. mange nok?
- Profesjons-Ph.D ?
- Recognition, reward and evaluation
- Norsk fagspråk
- 2-400 veiledningstimer for Ph.D.
- Kvalitetsutvikling
- Forstå? Forandre?
- Liminalfasen.